Castellane Canyon du Verdon - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Cees Knol - WaarBenJij.nu Castellane Canyon du Verdon - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Cees Knol - WaarBenJij.nu

Castellane Canyon du Verdon

Blijf op de hoogte en volg Cees

05 Juni 2015 | Frankrijk, Castellane

Dinsdag 02 Juni

Vandaag ons rustig gehouden het was weer warm en daarom het zwembad maar eens bezocht en s'middags naar de supermarkt in Castellane voor de noodzakelijke inkopen.

Woensdag 03 Juni

Vandaag gaan we naar de Canyon Du Verdon de reusachtige spleet van de Grand Canyon. De diepe spleet biedt een grandioos en unieke aanblik van Europa. Eerst naar het uitzichtpunt Point Sublime en vandaar het Blanc Martelpad nemen diep naar beneden waar de Verdon haar bedding heeft. Dat gaat via metalen en stenen trappen totdat je ongeveer 20 meter bover het water bent en aan het begin van de Samson doorgang. Dit is een smalle bergengte waar de rivier zijn weg doorzoekt en dat is al een heel spectaculair gezicht. Het water stroomt jammer genoeg niet hard en is ook niet wild omdat het weinig heeft geregent en aan het begin van de rivier er een stuwdam is gebouwd die het water tegen houd. Daarom staan er langs de rivier heel veel borden die waarschuwwen voor plotseling hoog water als de sluizen worden openzet. Het waterpeil stijgt dan in eeen korte tijd met enkele meters
Onze tocht gaat verder langs de rivier en het pad stijgt langzaam en volgt ook een aantal tunnels boven in de rots dus een zaklantaarn is nodig en die hebben we. De tunnel is 650 meter lang en pikdonker en op sommige punten zijn er gaten in de wand gehad vanwaar je een fantastisch uitzicht heb op de rivier en de steile rotsen aan de overkant. Aan die steile wand hangen klimmers die omhoog gaan alla de film Clifhanger. Wat is het hier bijzonder en mooi.
Na de tunnel zijn we aardig gestegen en nu kan je de rivier volgen van boven af en deze kronkelt tussen de rotsen door ook weer een uniek gezicht. We hebben niet de hele wandeling van 14km gedaan maar na een poosje terug naar de auto gelopen met een diepe indruk van het moois wat we hebben gezien.

Donderdag 04 juni

Deze dag ook rustig begonnen met het draaien van een was en daarna naar het zwembad want er moet gewerkt worden aan een beetje bruin op ons lichaam maar wel eerst insmeren.
Het wordt steeds een beetje voller op de camping en waar we eerst alleen staan komen nu meer campers en caravans en met een aantal Nederlanders onze buren komen uit vogelenzang en wonen dicht bij de waterleiding duinen.
Na het avond eten wat we samen inkopen, bereiden en opeten aan de koffie en dan weer kaarten en natuurlijk eenpersoons Canasta waar we steeds beter in worden. We hebben nog niet uitgemaakt wie de beste daarin is maar dat hoor je wel uit onze verhalen.
Ik stop er nu mee want het is 11 uur in de ochtend en Hennie mijn buurvrouw komt zeggen dat de koffie klaar is en dat sla ik niet af want mijn pak koffie is inmiddels leeg.
Tot de volgende keer en de hartelijke groeten van ons Drietjes.

• 05 Juni 2015 - 13:28

Arijaan En Jaap:

Ha Cees, Henny en Kors,
    Leuk zo om het reisverslag te lezen. Idd vroeger al op de toeristenschool geleerd dat de Gorge de Verdon echt prachtige natuur is. Jullie zullen inmiddels vast wel gebruind zijn, want door het buiten zijn alleen al, gebeurt dat vanzelf! Geniet maar fijn en onze hartelijke groet, Jaap en Arijaan

• 05 Juni 2015 - 13:30

Joke:

dag Cees

Je wordt al een echte verslaggever, leuk om jullie belevenissen te lezen. Wij hebben vandaag ook een hele warme dag, boven de 30 graden. Ik was van plan om de serre te gaan doen, maar moet daarvoor nog even moed verzamelen.maar we kunnen natuurlijk niet allemaal vakantie houden.
    Oefenen jullie maar lekker met canasta spelen, ik ga er van uit dat Hennie jullie wel kan verslaan en wij zullen versteld staan van de snelheid waarmee jullie nu spelen!
    Op FB las ik dat je 14 juni naar een evenement gaat in Nieuw-Vennep dus ik denk dat jullie dan weer terug willen zijn.
    Geniet nog lekker met z'n 3tjes we willen ook graag wat foto's zien bij je verslag.
    Groeten van Jan & Joke

• 05 Juni 2015 - 15:46

Bob:

Hallo Cees, Hennie en Kors, zo horen vergaat het jullie goed en lekker. Leuk eens een verslag van een ander te lezen. Zoals Joke al zei, is het weer hier nu uitstekend, en daar hadden we ook op gegokt.
    Als jullie de 14é terug zijn is dat wel erg vlug, of is dat anders.
    Efin we zien het wel.

ene.............. waar zijn de foto's ??? wil wel m'n 24-VN-ZN af en toe zien :)

Groet Bob en Corrie

• 05 Juni 2015 - 23:25

Tineke:

Dan zal ik de rij van vrienden even sluiten. O, nee Carla en Jan hebben nog niet gereageerd. Maar wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. En zo veel mooie natuur te zien. Het is hier vandaag erg warm je kunt bijna niet begrijpen dat de temperatuur zo om hoog gaat in een dag tijd. Dus Cees je hebt van Corrie nu aan wijzigingen gehad hoe je foto's er op moet zetten. We zijn benieuwd.

Groeten Tineke.

• 06 Juni 2015 - 10:11

Jasper:

Mooie tocht zo te horen! Zie de wandelingen in Oostenrijk alweer helemaal voor me. Veel plezier en geniet!

• 06 Juni 2015 - 21:13

Carla:

Hoi Cees wat leuk om je verslag te lezen. Je kan net zo leuk schrijven als Corrie en zo kunnen we leuk meeleven. Geniet maar van de vakantie en de groeten aan iedereen. Groet Jan en Carla